tisdag 19 oktober 2010

Vilodag utan vatten

Lappen har suttit i trappen i 2 veckor nu om att vattnet skulle stängas av idag. Kom jag ihåg det? Nej! Inte ens lite kaffevatten hade jag och inget vatten till vovven. Den stora dottern var först på toa så hon spolade naturligtvis också... Alltså, bra start. Ösregn ute och det var bara att bege sig till affären och köpa 3 liter stillvatten á 26 kr. Precis vad jag behöver använda mina slantar till....

Det blev en dag i soffan med filt och TV. Jag tittade på sådana program jag aldrig ser. Top model, dr Phil och en massa annat. Ganska skönt att bara ligga där och inte kunna göra annat. Visst, man behöver inte vatten till dammsugaren men jag kom inte för mig. Jag fick massa energi till att tvätta när väl vattnet kom så idag tog jag ner gardiner, soffkuddar och mattor och fick dem tvättade och även torkade. I morgon ska jag putsa fönster om jag inte ska jobba.

Fick erbjudande av mamma att möta henne på Citygross i morgon. Ett erbjudande man inte tackar nej till. Jag måste hamstra för att klara mig till nästa månad. Denna månaden har jag bara lånat 700 kr än så länge.

Jag ska åka till Norge och jobba snart så då hoppas jag på lite paybacktime. Tänk om jag träffar en norrman förresten, nej nu ska jag inte låta tankarna fara....

Hur kul är det på en skala att ha en hund som vill ut när det ösregnar och det med boll för att han måste springa? Jag kom upp ur soffan för en stund och så tog jag mina skitsnygga röda gummistövlar och den fulaste regnrocken i stan och var ute exakt 28 minuter.

För övrigt är jag fet, oklippt, otränad, blek, fattig, kärlekskrank, trött och har tappat gnistan - men jag ler ändå. Det som är konstigt är att jag tydligen ger energi ändå. Fick höra det på jobbet av en sk arbetskamrat "du är alltid så himla glad och man blir glad när man ser dig" - jo jo....de skulle veta hur jag känner mig.

2 kommentarer:

  1. Jag fick en liten idé när du skrev att det ösregnade ute medan du hade vattenbrist...
    ;-)

    SvaraRadera
  2. *hmmm* Mr Harold jag har funderat vad du menar men blir inte klokare. ;)

    SvaraRadera