fredag 21 januari 2011

Hjärntrött

Så sitter jag där och är så hjärntrött att jag bara vill att klockan ska bli "gå hem". Bredvid mig sitter en äldre dam som har pratat och gått efter mig sedan jag började kl 7 i morse och oavbrutet pratat mig i örat och pockat på uppmärksamhet om jag inte lyssnar för en sekund. Nu är klockn 20.30 och det är en halvtimme kvar.

Nu tittar hon på mig och med en högtravande stämma vill klargöra för mig ett och annat före hon ska gå hem till sitt, för hon har varit här på hemmet alldeles för länge idag. "men kära nån utbrister hon. Jag måste fråga dig! Köttbullarna blev goda när jag gick där över torget. Mamma har faktiskt sagt ...att....blev inte blommorna vackra i den där .....Men hon blev glad över att jag var där en stund...för duscha tycker jag inte om. Nä, jag ska nog ta mig en funderare hur det gick till..läppstift ska väl hålla längre? (jag nickar och försöker slänga en blick på nyheterna på TV som står på) Förstår inte vad jag lagt min väska. Undra om jag ska åka buss fast jag är ju ganska mätt. Den där färgen ...snö är väl bra? Nä, nu lilla vän ska jag gå hem. "Du bor här, så jag kan gå med dig in i ditt rum där du har dina saker och hjälpa dig att klä om till nattlinne" Nu skojar du med mig. Skulle jag bo här?! Det skulle inte min mamma gilla. Det är väl fredag idag? "Nej, det är torsdag och vid denna tiden brukar du vilja lägga dig eftersom dagen varit lång" Vad var det i de där skorna som smakade så gott? Kan du tänka dig att när jag damsugade så bara var de där. Man ska vara snäll och lyssna. Jag kan inte förstå hur högt de sover de där.... Vattenkanna kan man faktiskt åka med om det....nä, nu har jag varit här för länge nu ska jag gå hem. "du bor här...."

2 kommentarer:

  1. *medlidsamt garv* Stackare! Jag förstår precis hur du känner det. Nej, nu tänker jag inte vara elak mot salig Mrs Harold, men vi har en leverantör av dricksvatten på jobbet som byter vattendunkar på 30 sekunder och är social i 30 minuter. Vi kallar honom för Sir Talkalot; det finns inget ämne han inte kan tänkas tala om, och han kan alltid glida från det ena ämnet till det andra, nästan under ett och samma andetag. När han väl åker härifrån sitter man och grubblar: Vad tusan sa den där karln egentligen?

    Ha en bra helg, W-soup!

    SvaraRadera
  2. Ha ha...roligt att människor är olika!

    Tack för kommentaren och hoppas denna helgen varit bra!

    SvaraRadera