onsdag 6 oktober 2010

Ej soppmorsvänligt

Att starta dagen före kl 06.00 är inte min grej. Eftersom det verkar som de som bokar mig endast ger mig dagturer och tidiga mornar och att jag överskattar mig själv varje kväll med att tro att jag ska hinna duscha, rasta hunden och få i mig något i magen före jag går till jobbet är inte en sanning - någon dag. Så ikväll ska jag lura mig. Jag ska duscha ikväll, lägga fram kläder och bre mackorna för jag är tusen gånger piggare just nu än jag kommer vara i morgon bitti.

2 kommentarer:

  1. Jag är också en sömnoptimist - på kvällen.

    Dessutom tror jag inte att tiden går lika fort under dygnets alla timmar. Vilket är ganska logiskt; efter kl. 18 måste ju timvisaren arbeta i uppförsbacke - vid 6-tiden har den ju maxfart efter att ha rasat i nerförsbacke sedan midnatt. Så vi kan i dubbel bemärkelse skylla på gravitationen, dels för att timvisaren går som den går, och dels för att det är gravitationen som håller kvar ens kropp i den varma mysiga goa sängen på morgonen... ;-)

    SvaraRadera
  2. Mr Harold, tack min enda bloggläsare! (enligt statistiken) Äntligen en logisk förklaring.

    Soppkram!

    SvaraRadera