söndag 12 september 2010

Kan detta vara läget?

Det verkar omöjligt att bli förälskad igen. Så, kvällensen fråga är om det är så här det ska förbli? Kommer jag bli sexlös och bitter resten av livet? Vart tog allt vägen? Det känns som om jag inte skulle kunna bli förälskad igen. Det har gått så lång tid att jag inte ens räknar med det längre. Jag har nog lagt locket på. Jag försöker inte ens, bara tanken gör mig trött. Är jag i klimakteriet eller vad fan är det frågan om? Jag kommer bli bitter, jag känner det på mig. Jag har tydligen skaffat mig för höga krav och se där! Tågen gick och jag var för kräsen eller vad jag nu blev eller var för naiv och tro på den rena kärleken med full tillit. Att det skulle finnas någon av det manliga könet som levde upp till mina krav. Antagligen för mycket Starlet, film och lyrik om den stora kärleken. Tänk om jag missade hela poängen? Hur skulle man kunna sänka sina krav? Inte jag, aldrig....

2 kommentarer:

  1. Jag har själv en känsla av att alla tåg gått, men att jag dessvärre inte var i närheten av någon järnväg när det hände... ;-)

    SvaraRadera