fredag 17 september 2010

Soffliggaren

Har just tittat på ett program som heter "Uncover boss" En vd ger sig ut på "golvet" och jobbar tio dagar för att kunna ta bättre beslut för företaget i fortsättningen. De får en närhet och en ärlighet av arbetarna om vad som är fel och hur de känner osv. Ett intresant program att titta på och jag har sett några stycken.

Tänk om, jag menar tänk OM det hade hänt inom äldrevård, skola osv Det hade skett förändringar helt klart - ingen vet hur det egentligen är förrän man är där. Eftersom jag bara arbetat 2,5 år inom äldrevården så har jag helt andra ögon och tankar om verksamheten. Jag känner att jag skulle kunna göra förändringar till det bättre hur lätt som helst. Där jag jobbar saknas ledarskap totalt eller kompetensen till ett gott sådant.

Det jag ville säga var att det är ett kul program och det ger insikter.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar