söndag 1 augusti 2010

Apa på prinsgym

Hörde en väldigt rolig historia som måste berättas. Den är fantastisk för det visar på att man aldrig kan förutse hur människor agerar, vilka ryggsäckar vi bär på och vad det leder till.

En vanlig, ovanligt trevlig kvinna har haft en PT sedan två år tillbaka. Kvinnan är otroligt social och samarbetet med PTen har varit en sporre och en glädje till att verkligen träna. När det gym som kvinnan börjat på lade ner så fick kvinnan förfrågan om att följa med PTen till det nya gym som hon skulle ansluta till. Detta nya gym känner vi till genom kvällspressen, det är prins Daniels fd företag.

Kvinnan som arbetar nära detta ställe såg det som ett plus då det låg så nära och det fanns fördelar som att man inte behövde ha något med sig dit - alltså försvann alla möjligheter att t ex komma på att man glömt träningskläder osv. Allt fick man där. Men eftersom hon kommit med PTen dit så behövde hon inte vara medlem osv.

Vad är det nu jag ska komma till? Jo, efter en träning när kvinnan strechade med PTen, kom PTen åt hennes BH-band och det gjorde ont för en sekund varpå kvinnan med glimten i ögat säger till PTen "Aj, din apa" sedan skrattar hon och säger gullig apa. De brukar skämta, skratta osv.

När kvinnan några timmar senare tittar på sin mobil så har PTen ringt henne utan att hon hört det. Då kommer det ett sms "Som du förstår så är det här mitt leverbröd. Jag försörjer mig på detta och DU skadar mitt rykte! Jag kan inte bli kallad apa. Jag hoppas du förstår mig? Vi har haft det trevligt så jag hoppas vi kan träffas och ta en fika och prata. Jag måste tänka på mitt rykte så jag kan inte vara din PT längre"

Man tror att det är ett skämt, eller hur? Kvinnan bara stirrade på sms:et och visste inte hur hon skulle ta in och tolka det. Då ringde PTen. Hon förklarade igen att kvinnan skulle skada hennes företag och levebröd om hon fortsatte. Det roliga är att kvinnan arbetar på en ganska hög position med många stora företag och med hennes bakgrund blir historien ännu roligare. Hon frågar henne om hon kan förklara vad hon menar? Hur skulle hon kunna skada hennes företag och vad det gäller leverbröd så skulle hon ju "kanske" vara tacksam över att ha fasta kunder som betalar en bra slant för att ha en PT.

PT gick inte att prata med, hon hade fastnat i något hjärnspöke där "Apa" ingick och man kan ju prova många senarie hur detta kan utvecklas.

Kvinnan fick det inte ur hjärnan att bli behandlad så. Hon ringde till gymmet och naturligtvis var hon välkommen att betala årsavgift på nära tjugo tusen kronor och välkommen. Ha!!! sa vi och då kan ju PTen stå där med sitt "leverbröd"

Historien tog inte slut där för PTen pratade med ägaren och även ringde kvinnan och sa att hon faktiskt kunde träna på vilket gym i staden som helst - inte där hon var.

Nu blev kvinnan måttligt irriterad och lade på luren - hon tränar väl för fan vad hon vill och dessutom betalar nästan 20.000 kr för det.

Frågan är om kvinnan kommer träna där? Hur kommer ägaren agera? Ska de ha en störd PT eller ska de ha kunder som är där för att träna och betala verksamheten?

En osann historia om hur illa det kan gå om någon kallar någon i ett ögonblick med glimten i ögat för APA. Vi människor ÄR otroligt roliga ibland :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar