torsdag 29 juli 2010

Makalöst maktlös

Det damp ner en faktura från ett Inkassobolag där det framgick att jag uteblivit från ett besök på Blekingesjukhuset. Eftersom jag är ganska noga med de där besöken vart femte år så blev jag snopen över att ha missat detta besök.

Ringde och frågade vad det var för tid då jag inte fått någon inbokad tid eller faktura tidigare. Det har heller inte gått fem år sedan jag var där....

Hör och häpna.... Det var ett uteblivet besök för FYRA år sedan!!!!! Nämen.... Alltså.... Hur ska jag kunna bestrida detta? Då skulle det vara 9 år sedan jag var där och det stämmer INTE. På Blekingesjukhuset hänvisar de bara till Inkassoföretaget och de kan ju inte veta om jag fått kallelse eller inte....

Jag orkade inte ta i detta så jag betalade 500 kr för ett besök som jag inte kommit till för fyra år sedan.....

Tack för det Blekinge Läns Landsting!!!

2 kommentarer:

  1. Har de elefanter som anställda på ditt landsting? Det är ju djur som både har långt minne och inte går att hejda om de inte själva vill...

    SvaraRadera
  2. Mr Harold, vi lever i ett zoo.

    Sommarkram!

    SvaraRadera