lördag 7 augusti 2010

Tre försök till berusning

Ibland får jag ju hålla med om att jag bara är föööör rolig. Som igår när jag kom hem och var helt mentalt slut efter jobbet. Hela jag var bara som ett ruttet äpple och hjärnan bara snurrade på med allt som hänt och vad jag inte blivit klar med.

Det visade sig att jag skulle vara själv på kvällen. Jag orkade inte gå ut och jag kände inte för att ringa någon heller för här var absolut inte i ordning i soppboet. Vovven måste ju ut ändå och jag tog ryggan och plånkan för jag borde ju handla något gott att ha till kvällen.

När vi gått ett tag blev jag piggare och kom på att jag skulle ha en filmkväll med massa gott - det var jag värd :) (tycker inte om det där ordet att man är "värd" för det är klart att man är) Rosévin skulle ju vara gott! Jag dricker ju nästan aldrig så då blev det ju lite extra. När jag stod där på bolaget kom jag på att jag nog skulle ta tre flaskor så slipper jag ju gå dit igen på ett tag och så skulle jag kunna dricka mig berusad om jag så ville - själv. Sagt och gjort, tre flaskor i ryggan och det kändes jättebra.

När jag gick förbi videobutiken så var det en självklarhet. Jag skulle ha de där filmerna som jag aldrig få hyra när döttrarna är med för de är föööör sliskigt romantiska. Jag gick därifrån med tre filmer och en påse ostbollar. Nu var ryggan full.

Vovven och jag gick och kastade boll. Tanken var att han skulle bli så trött att jag inte behövde resa mig ur soffan med mitt gotti-gott-gott. När vi väl kom hem lagade jag lite god mat och förberedde allt för en helkväll i soffan. Maten åts, filmen startade och vinet kyldes med is. Jag bara njöt av ensamheten och min kväll. Hunden låg och flåsade helt utmattad.

Vad hände? Ja det kan man fråga sig för jag vaknade några timmar senare... Filmen var slut och bara lät med ett återkommande spelningsljud, vinet var enbart drucket några klunkar i glaset, ostbollarna låg orörda. Jag satte mig till rätta och tog första avsnittet i filmen igen. Nu fick jag väl ändå skärpa mig!

Vad hände? Vaknade igen med samma ljud i öronen och klockan var nu elva och jag hade inte sett många minuter av filmen. Hunden sov.

Gick ut i köket och fixade en kopp kaffe, satte mig till rätta och det där vinet och ostbollarna kändes inte som om man ville ha. Filmen sattes på igen och nu skulle jag titta. Vaknade vid 2-tiden och då med en väldigt konstig känsla över hela kvällen.... Jag måste ju varit helt mentalt utpumpad när man försöker se en film tre gånger och inte lyckas. Något fel på filmen var det inte för jag har tittat på den idag och den var bra. Sängen var ett faktum.

Vinet sparar jag och jag känner mig utvilad idag. Berusad behövde jag inte bli denna gången i alla fall - vinet är kvar.

3 kommentarer:

  1. *haha* SOM jag känner igen mig!!!
    =)
    Hoppas du fick vila ordentligt i alla fall. Låter som om det var det du behövde mest av allt...

    SvaraRadera
  2. *asgarv*

    Ja, jag instämmer med föregående talare. Det där med att matcha för en helkväll för att belöna sig själv är aldrig lätt. :-)

    SvaraRadera
  3. Hondjuret, jag är utvilad och ikväll ska jag göra ett nytt försök.

    Mr Harold, belöningar uteblir oftast ;)

    SvaraRadera