torsdag 19 augusti 2010

Varför hos oss?

Vad det än är så är det inte kul. Först trode jag att det var lappkärringen som hade varit inne i min lägenhet, men nu har jag avskrivit det. Jag är inte rädd för "det", men det är obehagligt när det sker på natten. Vad är det då?

Spisen sätts på så plattorna står röda. Jag har nu alltid den barnsäkrad så det har slutat. I förra veckan när jag blåst håret och hårfönen fortfarande satt i väggutaget och jag stod och sminkade mig någon meter därifrån så började hårfönen blåsa. Det är ingen lätt knapp att sätta på... När jag inte orkar gå in i dotterns rum för att tända i stora gardroben som även finns dörr i hallen utan trevar som vanligt i mörkret så nästa gång jag går förbi lyser det där inne 5 minuter senare. Det som varit mest påtagligt är när hunden skällde en natt (han skäller nästan aldrig) och vägrar gå ut i hallen. Han tar ett steg och sedan backar. Jag tänder och går där och får med en gång gåshud av kyla och hunden skäller och har ett aggresivt kroppsspråk. Till slut uppmanar jag vad det nu är att lämna oss, så vi får sova och då upphör allt.

Det kanske finns förklaring men lite konstigt är det allt.... Jag är dock inte rädd, men det är obehagligt när det gäller spisar mm

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar