torsdag 26 augusti 2010

Jag spyr nästan...

Hör partidebatten och känner mig nästan kräkfärdig. Var hör jag hemma. Varför pratar de om lågavlönade kvinnor med 25 tusen i lön? Att man helst ska lägga undan en slant varje månad osv....

Jag är ensamstående lågavlönad med två tonårsdöttrar och jag fick 10 100 kr i lön denna månaden. Jag har inget bostadsbidrag, ett underhållsstöd (1250) och en hyra på 6100. Mina fasta utgifter är 2500 kr.

Hur fan ska jag kunna lägga undan en enda krona? Jag får istället fråga mig. Hur fan ska jag få mat på bordet hela månaden?

3 kommentarer:

  1. Jag vill inte skryta, men jag känner mig för smart för att gå på det partiledarna säger och lovar!
    ;-)

    Är man någorlunda insatt i politik hör man hur de i praktiken bara pratar över huvudet på varandra. Det är oerhört mycket goddag yxskaft i debatterna. Aldrig förr har skillnaden mellan blocken varit så liten som nu. Och det i sig borde vara skrämmande...

    SvaraRadera
  2. Då är vi två mr Harold.

    Jag tänkte rösta blankt men nu ska FI få min röst eftersom de ligger utanför blocken. Det där med blockpolitik är ju ett skämt...

    SvaraRadera
  3. Utom när det är blockchoklad...! ;-)

    SvaraRadera